Filmrecension: Ant-Man and the Wasp

30. 07. 2018

Marvel levererar ännu en spännande film i år – Ant-Man and the Wasp. Sedan den lite deprimerande upplevelsen som Avengers: Infinity War erbjöd, såg vi på Ant-Mans  nya äventyr med särskilt intresse om huruvida Marvel har bestämt sig för att fullständigt krossa våra hjärtan och själar i år, eller inte. Vi har redan sett den lilla mannen och hans flygande vän, och våra hjärnor kunde inte hålla tillbaka från att dela vår dom om filmen.

Storylinen följer Ant-Man de sista dagarna av husarrestet efter händelserna i Captain America: Civil War. Han får korta besök av sin underbara dotter; som dock slås av möjligheten att avlägsna armbandet, som ger möjligheten att lämna sitt hus och vara fadern som han strävar efter att vara. Respektiva mål men livet glömmer inte att lämna några hinder i vägen innan han får fortsätta sin dröm. Äventyr kallar i form av Hank och Hope Pym, eftersom de försöker hitta sin mamma och hustru som har gått vilse i quantumområdet. Naturligtvis tror de att Scott är den enda med nödvändiga färdigheter för att hjälpa dem att hitta henne.

Berättelsen är lätt, rolig och trevlig trots den fantasilösa och skumma skurken. Det finns ingen mörkhet eller sorgsen baksida av historien, vilket resulterar i en lättsamfilm med det enda syftet att vara underhållande. Uppriktigt sagt är jag glad att få den här filmen efter Infinity War som kännetecknas av en dyster slut, vilket gör mig olycklig och utan glädje kvar i min själ. Så det kan antas att resonemanget bakom Ant-Man and the Wasp var att låta fansen uppskatta underhållning, lyfta andar och sprida positivitet tillsammans med glädje. Historien var dock inte lika rik på imponerande och spännande scener som Ant-Mans första film som släpptes 2015. Den har dock fantastiska roller, som Michael Douglas, Lawrence Fishburne, Michelle Pfeiffer och så många fler som ger hela filmen en boost.

För alla Ant-Man fans och Marvel entusiaster; Den officiella filmaffischen kommer att läggas till vårt utbud om några dagar!

MER MARVEL