UPPTÄCK dom bästa DEALSEN för denna vecka: SCI-FI Köp nu ×

Filmrecension: Avengers Endgame

19. 05. 2019

En av dem mest förväntade filmerna detta år är äntligen på bio och den slår besöksrekord. Efter 10 år, vet vi äntligen om Thanos me framgång slog ut halva universum. Och vem förlorar livet med att försöka rädda den.

#Thanos knäppte med fingrarna

I Infinity war, anslöt sig Avengers med superhjältarna krafter från Marvel universum och dem försökte att förhindra Thanos från samla alla infinity stenar och slå ut halva universum. Olyckligtvis, misslyckades dem så vi sa hejdå till inte bara Gamora, som Thanos offrat med brustet hjärta för att få Soul stenen. Hälften av superhjältarna –Doctor Strange, Black Panther, Groot, Drax, Starlord eller Spiderman har försvunnit tillsammans med Nick Fury, som i sista stund lyckades kalla på Captain Marvel för hjälp.

#Glöm inte näsdukar

Då vi inte vill förstöra filmupplevelsen för dem som inte sett den än, ska jag inte gå in på för mycket detaljer. Jag kommer prata om känslor. Hela året, kunde vi höra rykten att dem flesta skådespelarna inte fick nya kontrakt så deras karaktärer kommer säkert att dö. Som ett äkta fan av Marvel, såg jag mycket fram emot att se Endgame, men, jag ville inte säga hejdå till någon av mina favorit karaktärer. Speciellt när jag läste på Facebook, inna jag gick till bion en post från min US vän som klaga över att hennes man inte rätt på deras bröllop men medans han såg Avengers ja. Som någon som gråter när det visas någon ensam katt på TV reklamen, gjorde jag mig redo för det värsta. I slutet behövde jag ingen näsduk. Men jag hörde att några killar blev väldigt känslosamma som min väns man.

#Förändring är liv

Vill du också se framåt? Skulle det vara „endgame “, om någon inte dör, men det är också några restriktioner. Endgame är en gåva till Avengers fans för deras 10 år av lojalitet, det är därför det är mängder med skämt och överraskande förändringar av några av huvudkaraktärerna. Skulle du kunna föreställa dig 2011 Captain America svära eller skämta om hans bak? Den bästa förändringen har Thor men jag kommer inte berätta mer. Överraskningen är värd det. 😊 Filmmakarna kom också ihåg Stan Lee, som var för mig den mest känslosamma delen av filmen.

#Kommer vi se dem igen?

Även om Endgame stänger hela film sagan, säger vi inte hejdå till våra superhjältar för gått. Då Black Panther, Doctor  Strange är ganska så framgångsrika, vi är säkra på att det kommer efterföljare snart. Detta år, tar vi definitivt en Europa resa med Peter Parker och ve ser verkligen fram emot det!

ENDGAME KOLLEKTION

© 1999 - 2019 Europosters är ett registrerat varumärke. Andra varumärken som nämns på denna hemsida tillhör respektive varumärkesägare.