Filmrecension: Avengers: Infinity War

09. 05. 2018

18 filmer på 10 år. Den otroliga siffran är vad Marvel’s film franchise har erbjudit oss. 18 filmer, som utforskar olika faser av detta universum, och som berättar många olika historier och vi får se många skurkar och hjältar brytas ner, allt detta leder hit. Valet att släppa den som anses som den största Marvel filmen hittills, bara 10 år efter starten på film franchise, kan man tro att detta markerar slutet för marvel filmerna. Vi kommer direkt från biografen, och vi är här för att berätta att du kan inte ha mer fel. Det här är bara början.

En ambitiös crossover

Denna formula användes som en teaser senast förra året av Marvel. Den hänvisar till att hjältar som the Guardians of the Galaxy, original Avengers, Doctor Strange, Black Panther och många fler skulle ansluta sig och tillsammans gå ihop om att fajtas mot det största hotet i universum. Många skojade om detta på internet, men jag är säker på att alla dem blev tysta nu. Efter den senaste succen Black Panther, Thor Ragnarok och den andra episoden av the Guardians, klarade marvel av att ta ut det bästa av varje film och skapa en stor mash up. Det funkar riktigt bra: Star Lord´s fräcka humor passar perfekt ihop med Spiderman´s ungdom eller Iron man´s allvarlighet. Det är så tillfredsställande att se alla favorithjältar i en och samma film, som interagerar tillsammans och som tar fram det bästa av deras kapaciteter och story lines.

Non-stop action

Vi skulle kunna poängtera det faktum att specialeffekterna är en fröjd för ögat under hela filmen, eller att fajtscener aldrig varit så medryckande. Men vad som verkligen fick oss att hoppa till och jubla under varje strid var kvaliteten och kamera jobbet. Produktionsteamet har gjort ett fantastiskt jobb, så att du inte kommer att bli uttråkad. Fajtscener lurar runt varje hörn av universum, det slutliga mästerverket är förstås attacken mot Wakanda. Som spelar på några av hjältarnas bakgrund, som att Thor får ett nytt vapen eller Hulk´s form i strid, gör denna avslutande strid till en medryckande del av filmen.

Konstanta plot twister

Om du börjat läsa denna artikel betyder det att du sett filmen och att du troligtvis håller med oss när vi säger att manusförfattare måste ha sett för mycket på Game of Thrones. Vad är grejen med att döda alla vi gillar!!? Från den allra första scenen då Loki dör till slutet av filmen där allt om våra barndomshjältar bara försvinner, fick denna film oss att bli chockade. Först nu, några timmar efter att den börjat rulla på biograferna, kan vi uttrycka oss hur oväntat och upprörande allt detta är. naturligtvis är det en fantastisk story line. Men om du kommer ihåg, gav vi en hint om att NÅGON av våra favorit superhjältar skulle dö i vår artikel om the Avengers förra veckan… MEN INTE ALLA!

Efter några koppar te och mycket snack om filmen efter att ha sett den, kan vi tillslut ha en mer lugn åsikt om den: den är fantastisk. Avengers Filmer har alltid en speciell stil, särskilt nöjet av att se hjältar tema upp och fajtas mot skurkar. denna går förbi denna punkt, för att förutom att veta om huvud plotten och alla hjältar innan filmen ens börjat, vart vi så förvånade av hur historien utvecklades, det känns som att upptäcka ett helt nytt Marvel universum. Aldrig har ett helt års väntan på en film känts så lång. Men för nu, tror vi att det är dags att gå tillbaka till bion och se den baaaara en gång till.

ALLT FRÅN INFINITY WAR

&

MER MARVEL PRODUKTER