Filmrecension: Dumma mej 3

11. 07. 2017

Det är här! Till sist! Den sötaste och mest gulligaste av dem alla! De onda karaktärerna är tillbaka på storskärmen. Vi kan berätta en sak, vi på Europosters väntade verkligen på det här. Sedan den tidigare filmen kunde vi inte vänta med att se mer av kärlekshistorien mellan Gru och Lucy, och vad som skulle hända med dem efter att ha besegrat Macho Man. Vi kunde naturligtvis inte heller vänta med att träffa minionerna igen. Gå in i grumobilen, vi tar dig på en rundtur i filmen!

Nya utmaningar uppstår

I slutet av den tidigare filmen var Lucy och Gru specialagenter för AVL, Anti Vilain League. Självklart kommer en ny, rolig och badass kille att kämpa mot dem en gång till. Balthazar Bratt, en gång en stjärna i Hollywood, blev en hot för hela planeten. Men det här kommer inte vara det enda som våra hjältar kommer att möta. Grus glömde bror, Dru, kontaktar honom för att informera om att deras far har dött. Gru kommer att behöva ta itu med den här nya familjen medans han jagar skurkarna.

Unicorn quest fortsätter

Agnes, en av de tre tjejerna Gru och Lucy adopterade, är fortfarande lika ung och förtjusande som tidigare! Och hon är fortfarande förtjust i enhörningar. Trots att hennes systrar försöker förklara sanningen för henne om det mytiska djuret, är hon övertygad om att enhörningar finns och hon är fast besluten att hitta en. Margo och Edith, de två äldre tjejerna, försöker hantera Lucy som tar på sig modersrollen i denna atypiska familj. Det är inte lätt, även om en badass hemlig agent brukade ta ner skurkar som henne.

Minion Wave Canvas: Priserna varierar beroende på storlek.

Minionerna är tillbaka

Vi är alla överens om att vi kan titta på filmen bara på grund av minionerna, eftersom de är bland de roligaste och sötaste karaktärerna som någonsin skapats. Och filmproducenterna hörde våra önskemål, eftersom de har sin rättvisa andel av äventyr i filmen. Som vi vet från deras film måste minionerna tjäna någon ond för att vara lycklig, och Grus nya familjeliv matchar inte deras förväntningar. De kommer då att gå på egen hand i filmen, till och med slutar det med att de spenderar tid i fängelse… Men inga mer spoilers!

I slutet är den här filmen riktigt bra. Oavsett om du letar efter en film att titta på med dina barn eller något att koppla av till, så är den här filmen just den. Historien är bra, många skämt och roliga stunder kommer att få tiden att flyga när man tittar på filmen. Till slut kan du inte vänta med att få fler äventyr från Gru och speciellt från minions. De lilla gula varelserna är så roliga och förtjusande att de även kan hjälpa dig att komma igenom en hård vecka. Det är helt enkelt ett måste att se.

Och glöm inte att …

KOLLA ALLA VÅRA PRODUKTER FRÅN DUMMA MEJ!