Filmrecension: Fantastiska vidunder och var man hittar dem

30. 11. 2016

Äntligen… Fem år efter utgivningen av den senaste filmen, där vi såg vår favorit trollkarls trio besegra Han-Som-Inte-Får-Nämnas tar J.K Rowling oss tillbaka till kvastar och trollspön och till den magiska Harry Potter världen. Men den här gången kommer vi inte att mötas i Hogwarts´stora sal, inte heller i Hogsmeade berömda Three Broomsticks pub, men i stället på andra sidan Atlanten, under 1920-talet under uppbyggandet och kommande New York City. Trollkarlar från hela världen. Gör dina bästa trollformler redo och ta ut dina trollspön och hoppa in i Newt Scamanders magiska resväska och kliv in i ett universum av “Fantastiska vidunder och var man hittar dem.”

fantasticbeastsblog

De nya karaktärerna i Fantastiska Vidunder – New Yorks Gator Poster; 5,99 €

Nya karaktärer och nya berättelser

Vi flyttar oss 80 år tillbaka i tiden från dem ursprungliga böckerna och filmerna, J.K. Rowling ger oss en helt ny uppsättning av hjältar. Newt Scamander är en ung Magizoologist som tar sig runt om i världen för att upptäcka och samla magiska varelser, den ena mer imponerande och intressant än den andra. Han reser alltid med sin resväska, som i själva verket innehåller ett komplett zoo, han är en blyg men gripande trollkarl. Han har hjälp på sina äventyr av tre trogna vänner: ex-auror Porpentina Goldstein, en klumpig men modig trollkarl hennes syster Queenie Goldstein och en rolig och snäll Jacob Kowalski. Om du tappar bort dig med alla dessa nya människor och namn, så finns det åtminstone ett namn som du kommer att känna igen: Albus Dumbledore. Ja, världs stora trollkarlen, och lyckligtvis kommer den största trollkarlen av dem alla att visas i nästa film.

En ny värld att upptäcka

Bland nybyggda skyskrapor, kommer du att upptäcka en helt ny trollkarls värld. Möt MACUSA, trolleri kongressen i Förenta staterna av Amerika, den amerikanska versionen av Trolldomsministeriet. Glöm Mugglare, människor utan magiska krafter (vi är ledsen över att säga det, men som du och de flesta av oss). I Amerika måste du kalla dem No-Maj. Och vad är inte en bättre uppsättning än New York på 1920-talet som en magisk trollkarls värld?

fantasticbeastsblog2

Fantastiska Vidunder – Grupp som står och Ett Ark 2 Posters; 5,99 € styck

Harry Potter fan godkänd

Vi älskade filmen. Hänvisningarna till dem ursprungliga böckerna finns överallt och med alla trollformler som flyger i luften under hela filmen, kommer du verkligen att njuta av det. Om du fortfarande inte är övertygad, måste du bara gå och se den (åtminstone en gång). Filmen är full av överraskningar, och du kommer att vara långt ifrån uttråkad. J.K Rowling har redan meddelat att fyra andra filmer kommer att släppas för att ta oss tillbaka igen och igen i detta fantastiska universum. Så tills nästa film kommer ut, sitt bara ner, slappna av och njut av en god kopp kaffe medan du titta på alla de tidigare filmerna igen, eller, precis som vi, lägga undan en del av dina Harry Potter affischer i ditt rum för att hänga upp dina nya Fantastiska Vidunder affischer.

FAVORIT HARRY POTTER VÄGGKONST OCH PRODUKTER

och

MER INSPIRATION FRÅN VÅR FANTASTISKA VIDUNDER KOLLEKTION!