Filmrecension: Guardians of the Galaxy Vol. 2

31. 05. 2017

Sedan släppet av den första Guardians of the Galaxy har jag och teamet här på Europosters, varit ivriga att se uppföljaren. igår kväll såg jag äntligen den andra filmen och mina kära vänner, vänligen sätt er ned, för att jag ska erbjuda er en recension av en av dem bästa Marvel´s filmerna, så här långt. Men var medveten om att detta blogginlägg kommer att innehålla några mindre spoilers!

The Plot

Så som trailern specificerade, kommer teamet med misfits att rädda Galaxen från ett stort hot. Påvägen kommer vi att se många vackra rymdstrider,  många fiender gjorda av lustiga skäl, och en Baby Groot som är för söt för att tystas ned av badass Vin Diesel. Manuset är kreativt, fylld med nya skämt och på många sätt gör den parodi på Superhjälte filmernas clichés.

Karaktärerna

Det nördiga barnet som gömt sig inom mig, blev mest tillfredsställd. Filmen gräver djupare i varje karaktärs bakgrundshistoria. Vi lär oss mer om Star Lord´s tillägg, Gamora´s familjeproblem, Rocket´s emotionella drama och Drax´s förfärliga förflutna. Förresten, Jag älskar hur dem närmar sig Drax karaktären. Bautista var urkul. Vem säger att före detta wrestlers inte kan vara roliga.

Miljön

Jag har alltid följt en lag sedan min barndom, att rymden är cool. Jag såg filmen i full 3 D och planeter, faunan och floran, alien arternas design var häpnadsväckande. Juste, och lasrarna som flög överallt var coolt det med. Även de visuella effekterna skulle inte vara någonting utan nya ljuden av Awesome Mix Vol. 2, som definitivt kommer vara min nya spellista.

Påskägg

Nå, om du inte har följt bakgrundshistorien av komedi böckerna, skulle dem inte vara så fantastiska. Men, det fanns så många Påskägg. Vi såg Howard the Duck, the Watchers, Stan Lee Gör hans cameos och karaktärer som kommer att vara med i den kommande Thor-filmen.

Filmen får en stark 9 av 10 av mig. Det är en bra film som är värd att se, även om du inte är ett Marvel fan. Den innehåller fantastiska bilder och effekter, bra karaktärer, en solid plot och en bra strategi för non-Guardians fans att bekanta sig med karaktärerna. Så om någon är på väg att titta på filmen igen med mig, låt mig veta. “Och oavsett hur tufft livet blir, kom bara ihåg att … We are Groot!

SHOPPA VÅRA GUARDIANS OF THE GALAXY MERCHANDISE!