UPPTÄCK dom bästa DEALSEN för denna vecka: BREVPAPPER rabatt 20 % Köp nu ×

Filmrecension: Lejonkungen

30. 07. 2019

Samma som med Djungelboken, den nya versionen av Lejonkungen är ansvarig regissör Jon Favreau som är känd för Marvel fans som en lojal följeslagare till Tony Stark med namnet Happy. Favreau satsade på den klassiker som älskas av miljoner över hela världen. Och han vann definitivt. Resultatet är verkligen värt ansträngningen!

#AFRICAN SHAKESPEARE

Om du är en av de människor som är förtjust i den Shakespeareaska berättelsen om Simba, finns det ingen ursäkt för att missa den här filmen. Även om den ursprungliga Walt Disney animationen är vacker, kommer den nya 3D-versionen att häpna dig. Du kommer inte att tro att det inte görs med riktiga djur! På allvar är det omöjligt att göra visualerna bättre. Det är sant att i den ursprungliga versionen spelade skaparna mer med djurens ansiktsuttryck medan de pratade, men Jon Favreaus team höll det mer naturligt. Så förvänta dig inte att se en rökt apasjaman. 😊 Om Simba inte talade med Donald Glovers röst, kanske du skulle känna som om du såg en dokumentär om djurens liv på savannen.

#HAKUNA MATATA

Vad kan du se fram emot förutom perfekt grafik? Till exempel vacker musik från Hans Zimmer och Elton John framställd av Pharell Williams. De har också lagt till ytterligare två låtar till det ursprungliga soundtracket. Kanske var det inte nödvändigt att göra det för låtarna Can You Feel the Love Tonight eller Hakuna Matata är oslagbara, men de samarbetade med Beyoncé och om du har Beyoncé måste hon sjunga mer. Det är klart.

# VARFÖR ÄNDRA NÅGOT SOM FUNGERAR?

När det gäller manuset beslutade manusförfattarna att satsa på det beprövade. Historien är densamma, inklusive dialogerna. Ändå, med nya låtar finns det också några nya scener men inte förutom en ny berättelse. Lejonkungen var och är en emotionell berg-och dalbana. För ett ögonblick dör du av söthet av lilla Simba, sedan skrattar du över dialogerna mellan Timon och Pumbaa och naturligtvis, när den goda pappan Mufasa dör, är det omöjligt att inte gråta. Glöm inte att ta med näsdukar till biografen, även om den ursprungliga Lejonkungen aldrig fick dig att gråta, kommer denna superrealistiska det!

LEJONKUNGEN KOLLEKTION

© 1999 - 2019 Europosters är ett registrerat varumärke. Andra varumärken som nämns på denna hemsida tillhör respektive varumärkesägare.