Filmrecension : Rouge One : A Star Wars Story

22. 12. 2016

En helt ny Star Wars-film kom en vecka före jul i år. Vår första tanke är att Tomten beslutade att ge Star Wars-fans en tidig present i år. Den andra tanken (och kanske tredje och fjärde ..) är vanligtvis tillägnad till att räkna ut ordningen av Star Wars-filmen. Så, om den tidigare filmen, The Force Awakens var efter den 6:e filmen, ligger Rogue One mellan första och andra trilogin … Vilken film är den första, då? … Du kan inte räkna ut det heller? Det är okej, du behöver inte att lösa detta mysterium för att njuta av den nya Star Wars-filmen.

rogueoneBLOG

Rouge One: Star Wars Story – Revels Poster; 4,79 €

Meet the Empire

I denna nya film, möter vi Galactic Empire i dennas höjdpunkt. Stormtroopers är närvarande i varje känt system och håller fred definierad av Empire. Glöm många segrare av Rebel Alliance från dem tidigare filmerna. Denna gång, finns det ingen ung Luke Skywalker eller Han Solo för att kämpa för frihet i galaxen. För er som gillar the Empire i dem galaktiska krigen, kommer den här filmen vara din favorit! Se den mest skrämmande armé som någonsin existerat i denna galax långt, långt borta. Och naturligtvis ondaste av dem alla, Darth Vader!

KRIG!

Denna film är kanske den första där det galaktiska kriget och dess våld är så uppenbart. Du kommer definitivt gilla dessa hjältar: The Rebel Captain Cassian Andor är en extremt skicklig spion som har jobbat för upproret i många år nu, medans Jyn Erso är en ung stark, självständig kvinna som har kämpat själv sedan tidig ålder. En annan typisk karaktär är K-2s0, en empire droid omprogrammerad till att slåss med the rebellion. Som alltid, är dem omringade av riktigt modiga kompanjoner som kommer hjälpa dem med deras uppdrag.

rogueBlog2Rogue One: Star Wars Story – Enlist Now och Stormtrooper Patrol Posters; Special pris: 5,99 € styck

En ny era av Star Wars filmer

Du kommer upptäcka ett nytt sätt att ta del av Star Wars universum efter att ha sett denna film. Om det är en sak vi har lärt oss av den här filmen, är att ingen Jedi behövs för att göra en bra Star Wars film. Storyn är intressant och blandar sig väl in i story line av dem tidigare släppta filmerna (som säkert inte var lätt att göra). Om du råkar ogilla Rouge One, kan du alltid se om dem tidigare filmerna som fortfarande inte lider av jämförelsen. Eller vänta och räkna ned dagarna tills nästa episod uppfyller dina Star Wars fan förväntningar.

SE ALLA VÅRA STAR WARS PRODUKTER!