Filmrecension: Spider-Man Homecoming

07. 08. 2017

Spider-Man, Spider-Man. Does whatever a spider can!

Det känns så bra att se vår vänliga kvarters superhjälte återvända på den stora vita duken. Vi, Europas folk har just återvänt från bion, och vi kan säga att vi är för det mesta nöjda med filmen. Vi tänkte att det skulle vara trevligt att dela våra åsikter med fansen, så vi kommer att glida över till en filmrecension. Se upp för några mindre spoilers; Vi vill inte förstöra filmen för dig.

Det finns en ny spindel i kvarteret

Marvel började riktigt bra med Spider-Man temansången. Det var som ett gott välkomnande tillbaka till karaktären eftersom de sålde rättigheter till Sony för en tid sedan. Det nya web-head var väl uppskattat. Tom Holland är en bra Peter Parker med sin oskuld och hans high-school problem. Filmen är anpassad till en komedi, och jag ser likheter med den nuvarande tecknade. Peter, ett barn som försöker stoppa stora och läskiga bad guys, samtidigt som han försöker att inte hoppa över lektioner.

De goda

Moster May har haft en intressant utveckling från en försvarslös gammal dam till en attraktiv cool moster. Jag tyckte att hon hade en större roll i Peters personliga liv; Men de heta moster skämten blev lite för frekventa och blev gamla riktigt snabbt. Min good guy favorit i filmen var Ned. Han var rolig och hans bidrag till brottsbekämpningen var fantastiskt och realistiskt, så han passade bra det som sidekick. Inga super powers, inga problem.

De onda

Låt oss prata om karaktärerna. Jag var verkligen glad över att se mindre av bad guys från serierna att dyka upp. Självklart talar jag om Gribben, Shockeren och en tredje baddie som kommer att dyka upp som en liten cameo (ingen spoiler … oroa dig inte). Vulture hade en vacker design på sin kostym och det var jätte kul att se Shockers tech in action. Problemet skulle vara, att inte ha den coolaste förmågan hos Vulture i filmen (the youth drain) och Shocker med ett chockvapen endast för en hand. Men vi kan inte vara alltför kräsna – dom var bra.

Spidery

Filosofin i filmen ur min synvinkel skulle vara kampen för smarta årtusenden. Peter är ett tonårs geni som vill göra det i den stora ligan (The Avengers) plockar en fadersfigur som Tony Stark och villig att ge upp high-school för att uppnå sin dröm. Tonåringar har idag ett liknande problem. Att se så många framgångsrika företagare som hoppar av college eller skolan för att lyckas med företaget, hoppas de landar med bra jobb för framtiden, de försöker hitta mentorer för att styra dem och ignorera high-schools drama som var en stor sak förr… men inte så mycket idag. Jag tycker att detta skulle vara filmens tema. I slutet var filmen bra. Du fick se Captain America och Iron Man. Det fanns tre oväntade plotvridningar som var riktigt coola, och jag kommer inte att förstöra dem, men bara stanna kvar tills slutet. Tålamodet är vanligtvis belönat ha-ha.

Vi hoppas att du njöt av vår filmrecension. Och om du gillar Spider-Man, sväng förbi bland våra Spider-Man produkter.

MER SPIDER-MAN PRODUKTER