We noticed you are coming from US. Would you like to continue shopping at Abposters.com?
-20 % på utvalda väggprodukter FÅ EN RABATTKOD

Returpolicy

Reklamationer och returer

Att du är nöjd är vad som är viktigast för oss. Tveka inte med ditt köp. I de fall din order inte möter upp till dina förväntningar, skicka enkelt tillbaka och vi återbetalar eller byter din vara.

Hur reklamerar jag produkter?

I alla fall av produktreklamationer, vänligen kontakta oss genom att fylla i formuläret eller direkt via e-post på info@europosters.eu.

Produktreklamation

Skicka till oss:

  • Ordernummer - du hittar det i e-postmeddelandet eller i ditt konto.
  • Skick på skadat paket och varor - bifoga bevisfoton.
  • Din preferens för hur situationen ska lösas - återbetalning / skicka en ny produkt.

Vilka är situationerna för en reklamation?

1/ Varor (eller paket) har gått sönder under transporten

Om du misstänker att varorna har blivit skadade under transporten ber vi dig skicka ett e-postmeddelande tillsammans med ett foto på det skadade paketet och varorna till vår e-postadress inom 48 timmar efter leveransen. Vi kommer omedelbart att kontakta dig med information om nästa steg. Om du svarar senare kan du tyvärr inte göra en reklamation till transportföretaget. Du behöver inte skicka tillbaka de skadade varorna till oss.

2/ Produkt av dålig kvalitet eller fel storlek

Om du har fått en produkt av dålig kvalitet, med en suddig bild eller i fel storlek, ber vi dig skicka ett foto av den levererade varan till oss via e-post. Vi kommer omedelbart att kontakta dig med information om nästa steg. Du behöver inte skicka tillbaka de skadade varorna till oss.

3/ Felaktiga eller saknande produkter

Saknades det något i paketet? Fick du en annan produkt än den du beställde? Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter som detta kan ha orsakat. Vänligen skicka oss ett foto av de levererade varorna via e-post. Vi kommer omedelbart att kontakta dig med information om nästa steg.

 

Om du har köpt vår ”Garanti för säker leverans” och ditt paket kommer skadat eller försvinner, behöver du inte vänta på att situationen ska lösas inom den lagstadgade tidsgränsen. Kontakta bara vårt kundtjänstteam som kommer att lösa din begäran som en prioriterad fråga. Om du har fått skadade varor, ta ett foto av de skadade varorna och paketet för att snabbt kunna lösa ditt krav.

Obs: Leverans av en ny produkt är endast möjlig om vi fortfarande har den i lager.


Hur returnerar jag varor?

Är du inte nöjd med produktkvaliteten? Tycker du att produkten är oattraktiv och vill returnera den? Inga problem!

1/ Det enklaste sättet: online-retur via Retino

Onlinetjänsten Retino sköter allt åt dig med bara några klick och gör också vårt jobb enklare - vi får till exempel en bättre överblick över var paketet befinner sig.

2/ Om du väljer att inte använda vårt online Retino-system och returnerar varan "på egen hand", vänligen använd returformuläret för att förenkla processen.

Ladda ner returformuläret här.

Blanketten kan fyllas i online och skickas via e-post till info@europosters.eu tillsammans med information om vad du returnerar. Alternativt kan du fylla i det manuellt, skriva ut det och skicka det tillsammans med varorna.

Packa de oskadade produkterna i originalförpackningen, lägg dem i en låda, märk lådan synligt med den etikett som genererats av transportören och skicka den till adressen för vårt distributionslager:

EUROPOSTERS, s. r. o.
Žďár nad Metují 139
549 55
Tjeckien

När vi har tagit emot varorna på vårt lager kommer du att meddelas via e-post. Om du väljer återbetalningsalternativet kommer du att få pengarna tillbaka från oss inom 14 dagar efter att paketet har mottagits av vår kundsupport. I annat fall kommer vi att hitta en alternativ lösning.

Om du har fått en skadad produkt, vänligen läs ovan om vad du ska göra när du reklamerar en produkt.


Observera:

  1. Om du väljer att returnera varorna inom 14 dagar får du pengarna tillbaka för varorna, inklusive det billigaste fraktalternativet till destinationslandet. Efter 14-dagarsperioden kan endast pengarna för varorna återbetalas, och du måste betala fraktkostnaderna.

  2. Specialtillverkade varor kan inte returneras. Denna information finns också direkt på vår webbplats bland de relevanta produkterna. Sådana varor kan endast reklameras om det rör sig om ett uppenbart tryckfel eller skada från vår sida. Exempel på sådana produkter är:
  • Tryck dina egna foton på fotopapper och canvas,
  • Produkter från vår egen produktion märkta "PREMIUM QUALITY" (produkter tryckta på fotopapper, canvas eller fototapet),
  • Anpassad inramning.

Mer detaljerad information finns på sidan Köpvillkor.

 



EuropostersDecorate your life

Sedan 1999 har Europosters varit en av Tjeckiens och hela Europas största återförsäljare av posters, konsttryck och officiell merch. Vi har ett enormt utbud av film-, spel-, och sportposters i alla möjliga storlekar samt ett stort sortiment av unika presentartiklar för riktiga fans av Star Wars, Harry Potter, serietidningar och allt från Warner Bros. Vi vet att muggar, samlarfigurer, pussel och kläder är den perfekta presenten för alla, oavsett ålder och intressen. Om du är intresserad av inredning har du också kommit helt rätt! Vi trycker på daglig basis fototapeter, illustrationer, konstreproduktioner och fotografier och skickar till våra nöjda kunder som finns i mer än 25 länder.


Kontakt:

E-mail: info@europosters.eu

Tel.: +44 20 3996 3131 (endast på engelska)

Måndag – Fredag ǀ 7:00–17:00

 

© 1999–2024 Europosters är ett registrerat varumärke. Andra varumärken som nämns på denna hemsida tillhör respektive varumärkesägare.

Top